sminkpanik

Jag har blivit riktigt nyttig och duktig de senaste dagarna. Till frukost har jag börjat äta havregrynsgröt och idag tog jag även en powerwalk, ska försöka göra det iaf 3 dagar i veckan nu under sommaren för att hålla mig i trim. Något annat jag måste göra i sommar är också att se på fler filmer. Har upptäckt att vi har massa gamla klassiker här hemma som jag inte har sett en. Så nu på lovet ska jag även försöka se en film varje dag :P Men just nu går kärlekslivet lite kasst så nu är jag mest sugen på att se någon romantisk film självklart med några snyggingar i huvudrollen. Då kan det liksom inte bli fel. Förutom att dregla efter pirater just nu så håller jag på att planera inför skolmiddag/balen whatever, och det jag just nu funderar över är hur håret och sminket ska vara. Det jag hade tänkt var väl att ha håret utsläppt, ev locka det lite extra och antingen ha luggen framme eller har den bakåtliggande (se bild):

Och sminket..vid ögonen ska jag ha såna där små kråksparkar eller vad det heter som man gör med en eyeliner (se bild).Sen frågan är om man ska ha någon annan ögonskugga på eller om det bara ska vara 'naturligt'?


 Rouget ska vara det rosa från make up store. 
Läpparna har jag jättesvårt att bestämma mig med. Antingen 1. ett som är lite hallonfärgat fast ändå genomskinligt, ser lite fruktigt ut ^^, 2. ett som är mer åt det cerisa hållet, eller 3. ett mer ljusrosa.
1.  2. 3.

Haha :D Allt ser typ likadana ut, men ni får gärna skriva vilket som var finast ;)

Kommer flera bilder sen där jag ska ha hela outfiten..då kanske det blir lättare att bestämma.

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

1 eller 3 tycker jag!
Och sminkningen ska vara ganska mycket mascara, för då får du mer färg i ansiktet, mycket finare på dig!

Postat av: Freja

Håller nog med Johanna =p

2006-06-06 @ 21:04:01
Postat av: Anonym

Helt klart det första!

2006-06-08 @ 20:41:56
Postat av: Louise

Kanske lite sent, men vad är det för märke på det första?

2006-10-03 @ 15:01:38
URL: http://hautecouture.blogg.se
Postat av: anna

jag älskar "kråksparkarna" :)
ser så sött ut på dig

2006-10-08 @ 13:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback